reklama

Varíčko

Alebo ako vznikajú nové slová

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Kde bolo tam bolo, bolo raz jedno vajce, ktoré sa malo variť.

 Taká normálna vec...

Vajce sa nepokojne búchalo o malý hrniec, ako ho nadhadzovali „varné“ bubliny, a ja som ešte netušila, že sa začala chvíľa jeho výrazovej metamorfózy. 

Aby som bola presná, môžem za to ja sama. Mám chvíle, keď sa moja „materštiňa“ oslobodzuje od zaužívaných a naučených slovných výrazov a ja zisťujem, že napriek tomu, že je vraj slovenčina malebná a ľubozvučná, tak ma aj skryté dimenzie voľnej tvorivosti, ktoré majú dokonca aj logický novotvar. V tých jasnozrivých chvíľkach, keď sa moje dve rovnako zaťažené hemisféry ženského mozgu, ktoré si nedajú pokoj a ešte aj v spánku musia niečo preberať, podľa nemenovanej vedeckej štúdie je ženský mozog aktívny aj v spánku, a jeho aktivita dosahuje až 70% /!!/ oproti 10% aktivite mužského mozgu.. : )). (Tým chcem všetkým pánom povedať, že je to iste preto, že oni robia všetko poriadne, teda aj spia...) , tak teda v tých jasnozrivých chvíľkach mám občas pocit, že som asi  „dys...tik“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno ta však bude len tým, že tieto moje dve hemisféry uznávajú dnes tak modernú interakciu, a vysvetľujú si to po svojom. Konečný tvar plynúcich myšlienok je transformovaný do akéhosi slovného  tesnopisu. Predsa len, čas je veľká veličina...

Vysvetlím to na prípade inkriminovaného vajca, čo sa varí v hrnci... 

Myslím na vajce.

Nechcem, aby sa uvarilo na tvrdo.

Dávam pozor na minúty.

Telefonujem.

Vajce vrie a čas jeho varu sa približuje k hranici trvalého stvrdnutia. 

 Kričím: „Daj pozor na varíčko!“  No nie je hneď jasné, o aké vajce ide?

Od daného dňa máme vajcia a varíčka

Tie posledne menované už nikto nehľadá v chladničke... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

p.s.: iba ak na druhý deň

Ingrid Višňovská

Ingrid Višňovská

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nikdy nehovor nikdy Zoznam autorových rubrík:  medzi nebom a zemounezaradenéfaktor PSYK.K./kvapka z kultúry/Laplandnepodarky

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu