reklama

Šteňa verzus vnúča

čo s ľudskou osamelosťou na dôchodku ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
ORO,september 2006
ORO,september 2006 

Mať dieťa v staršom veku / teda u ženy tesne pred 40-tkou/, je pre mnohých logicky nezodpovedné, pre iných zázrak, a pre ďalších zase prirodzený stav vecí...Neviem, ako to bolo s mojou mamou, no automaticky bola akosi zaradená... Faktom je, že keď nežijete v žiadnom veľkom meste, kde vaše dieťa môže navštevovať strednú školu /doma/, svojím spôsobom sa s ním vďaka internátu "lúčite“ až príliš skoro. / ešte donedávna to bolo vo veku 14 rokov./ Jasné, že dieťa je v puberte, chce byť samostatné, mať odstup, tých správnych kamošov, je s tým proste spojený kopec pozitívnych i možných negatívnych vecí, a vy sa ďalej môžete spoliehať už len na svoju doterajšiu výchovu, predsa len, vidieť sa raz za týždeň či dva......to teda veľa vody nenamúti. Vás to prinúti usporiadať si život podľa iných pravidiel, a ani fakt, že máte deti dva, v tom veľa nezmení./ zostali ste už predsa sami, to prvé si už roky žije svoj vlastný život ./   Sami a bez detí, v prázdnom dome, žijete svoj každodenný život,a keď vás zastihne zaslúžilý dôchodok, odstrihne vás to aj od kolegov a osamelosť sa zrazu hlási čoraz nástojčivejšie. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto a mnoho ďalších vecí som si naplno uvedomila až po niekoľkých rokoch potulovania sa internátmi, keď sa posledné pubertálne záchvevy konečne ukľudnili, a ja som sa mohla začať dívať na rodičov aj z iného pohľadu, ako človek, ktorý sa už postavil na vlastné nohy a vďaka mnohým prefackaniam životom aj začal tušiť, o čom vzťahy vlastne sú.

Chýli sa im to k sedemdesiatke, a ja si hovorím , že mama bola v sedemdesiatych rokoch dobrým huncútom, keď to so mnou ešte riskla... Zrejme vtedy nebolo toľko informácií, či sa vám zaručene narodí debilné decko.

Tak aspoň bolo v dome veselo podstatne dlhší čas, a stále sme boli „každodenná“ rodina, teda aspoň traja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes s nimi riešim veci, ktoré sa možno riešia so starými rodičmi: paradentóza, parkinson, vysoký krvný tlak, osteoporóza......je toho veľa. Keď sú Vianoce, môj muž ma prestal presviedčať, aby sme zostali v Bratislave, že aj my sme rodina. Našťastie pochopil, že nechcem, aby pri vianočnom stromčeku sedeli sami a darčeky dostávali až 27.12....Neviem, koľko spoločných chvíľ nám ešte ostáva, tie roky fakt rýchlo bežia....a pri nich si bohužiaľ uvedomujem viac, že to už môže prísť kedykoľvek. Neviem odísť odtiaľto, neviem sa vrátiť tam..., a tak je to v "medzistave", že chodím tak často, ako sa dá.

Pred rokom a pol rodičom pribudlo do rodiny šteňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postavila som si hlavu. A mala som na to svoje dôvody. Byť každodenne traja je lepšie ako zostať unaveno dvaja. V živote okrem svojich detí nemali žiadneho živého tvora..., a mali na to svoje dôvody.../!!?/ Teraz to bol svojím spôsobom risk, kto z koho... 

Hľadala som ho po celom Slovensku, a žiadny nevyzeral ako ten, čo ho budeme volať ORO. Mama totižto chcela "komisára Rexa. "/ aj keď som ju o tom presvedčila vlastne ja .../

Ešte aj keď som ho uvidela prvýkrát, váhala som, či je to naozaj on. Až na druhý pohľad, keď som na obhliadku musela presvedčiť aj moju priateľku, ktorá to brala ako super výlet na Záhorie, sme sa v Rohožníku uistili, že sme ho našli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sa k "rodičom" nasťahoval baby komisár Rex. Lebo až vyrastie, ten "niekto" im už nebude oberať v noci voňavé hrozno, nevytiahne zemiaky a neoberie všetky slivky. A bude im nosiť noviny, budú sa s nim hrať a bude ich kamarát.

A ja som až následne zistila, že baby komisár Rex sa od prvej chvíle stal aj ich vnúčaťom. 

A zase sú doma každodenne traja...

pokračovanie v ďalšom článku : )) 

Ingrid Višňovská

Ingrid Višňovská

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nikdy nehovor nikdy Zoznam autorových rubrík:  medzi nebom a zemounezaradenéfaktor PSYK.K./kvapka z kultúry/Laplandnepodarky

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu